DOZP
Nabízené služby
Služby, které nabízíme, vycházejí ze zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění, z prováděcího předpisu č.505/2006 Sb. v platném znění.
Základní činnosti při poskytování sociálních služeb v Domově pro osoby se zdravotním postižením v Mariánské se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
- poskytnutí ubytování: poskytnutí ubytování zahrnuje ubytování; dále také úklid, praní, žehlení, drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení
- poskytnutí stravy: poskytnutí stravy zahrnuje zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu zahrnuje: pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek; pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík; pomoc při vstávání z lůžka, změna poloh; pomoc a podpora při podávání jídla a pití ; pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním a vnějším prostoru
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu zahrnuje: pomoc při úkonech osobní hygieny; pomoc při základní péči o vlasy a nehty; pomoc při použití WC
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti zahrnují: pracovně výchovnou činnost; nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností; vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění; volnočasové a zájmové aktivity
- zprostředkovávání kontaktu se společenským prostředím zahrnuje: podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů; pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
- sociálně terapeutické činnosti zahrnují: sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, především pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
Poskytování ubytování - celoroční forma
Ubytování v Domově je přizpůsobeno specifickým potřebám klienta. Ubytování pro mobilní i imobilní klienty je ve dvoulůžkových a vícelůžkových pokojích. Jedná se o skupinové bydlení s přítomností pečujícího personálu.
Poskytování stravy
Stravování v Domově je zajišťováno ve vlastní kuchyni a poskytuje se:
- klientům Domova
- zaměstnancům Domova
- dobrovolným pracovníkům vypomáhajícím v Domově
Zdravotní péče
Zdravotní úsek zajišťuje klientům lékařskou, ošetřovatelskou, ambulantní zdravotní a rehabilitační péči.
Činnosti zdravotního úseku:
- vstupní prohlídky se stanovením krátkodobého i dlouhodobého individuálního léčebného plánu
- pravidelná léčebná péče na ambulanci i na lůžkových odděleních Domova
- zdravotní dohled při výletech a rekreačních pobytech
- preventivní činnost (zdravá výživa, hygienické kontroly, očkování atd.)
- přednášková a osvětová činnost pro klienty, rodiče a nezdravotnické zaměstnance
Sociálně - právní a finanční služby
Jedná se o přímé zabezpečení administrativních a finančních úkonů pro klienta a o pomoc a podporu klienta při těchto činnostech.
Ostatní služby
V Domově
- rehabilitace a masáže
- poradenská činnost pro klienty (sociální a právní problematika, finanční poradenství, životní situace)
Mimo Domov
- nákupy (asistované, konzultované)
- doprava (asistovaná, konzultovaná)
- spolupráce s rodinami klientů
Závěr
Veškeré služby, které nabízíme, jsou klientům poskytovány na základě individuálního přístupu. V Domově byl zaveden systém práce klíčových pracovníků. Klíčový pracovník má na starosti v průměru tři klienty a na základě sběru informací a vytvořeného obrazu klienta zpracovává jeho individuální plán. Je to plán práce s klientem, který obsahuje i metody práce tak, aby se klient, pokud možno trvale rozvíjel a zdokonaloval. Plány se pravidelně aktualizují a na jejich základě se upravují cíle i metody jejich dosažení.
Co udělat, máte-li zájem stát se naším klientem?
- Kontaktujte sociální pracovnici nebo ředitele Domova – osobně, telefonicky, e-mailem nebo písemně na níže uvedené adrese.
- Již při tomto prvním kontaktu nám sdělíte některé základní informace: Vaše jméno, věk, bydliště, telefonický nebo jiný kontakt, míru podpory a důvody pro poskytování sociální služby.
- Zodpovíme Vaše dotazy o sociální službě v Domově a zároveň Vám nabídneme informace o poskytovaných terénních a ambulantních službách v místě Vašeho bydliště.
- Domluvíme se na společném termínu, kdy byste nás mohl(a) navštívit v našem zařízení.
- Můžeme se dohodnout na předání formuláře Žádost o poskytování sociální služby, jejíž součástí je Vyjádření lékaře o Vašem zdravotním stavu nebo si oba uvedené formuláře můžete stáhnout z těchto webových stránek.
- Při návštěvě si zařízení prohlédnete, získáte podrobnější informace o naší službě a my se dozvíme více o Vašich potřebách.
- V případě, že zájem o naší službu z Vaší strany trvá a spadáte do cílové skupiny Domova, domluvíme se na návštěvě ve Vašem bydlišti, kde provedeme sociální šetření.
- Dle domluvy můžeme nejprve přijet na sociální šetření a poté nás teprve navštívíte vy. Cílem šetření je posoudit v přirozeném prostředí Vaši míru závislosti na pomoci jiné fyzické osoby, seznámit se s Vaším domácím prostředím, Vašimi potřebami a zvyklostmi, lépe poznat život, který jste doposud vedl(a). Snáze pak můžeme porozumět Vašim představám, nárokům a očekáváním.
- Vaši žádost o poskytování sociálních služeb následně posoudíme z hlediska individuální vhodnosti poskytovaných služeb pro Vaši osobu i s hlediska výše uvedeného upozornění. Poté budete obratem ředitelem Domova písemně informován(a), zda jste do zařízení přijat(a). Při nepřijetí , Vám budou veškeré písemnosti vráceny .
- Odmítnutí žadatele o službu je řešeno vnitřním předpisem Pravidla pro odmítnutí zájemce o službu.
Kontakt na sociální pracovnice Domova
- Irma Vlčková, Dis tel.: 354 224 207 nebo 730 524 749
e-mail: vlckova@domov-marianska.cz
- Marie Valterová, Dis tel.: 354 224 205 nebo 702 232 075
e-mail: valterova@domov-marianska.cz
Kontakt na ředitele Domova
- Ing. Pavel Novák tel.: 354 224 250 nebo 731 449 310, e-mail: domov.marianska@domov-marianska.cz
Pravidla pro přijímání klientů do domova
Stáhnout zde
›
Pravidla pro přijímání klientů DOZP
Název dokumentu › Pravidla_přijímání_klientů_2020.pdf /
Velikost: 99.2 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Veřejný závazek
Veřejný závazek Domova pro osoby se zdravotním postižením v Mariánské
Vize
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Mariánské je založen pro pomoc veřejnosti jako profesionální služba pro osoby se zdravotním postižením a jejich blízké, respektující potřeby a individualitu těchto osob.
Vnitřní předpisy DOZP
Vloženo: 02. květen 2017 v 14:02
Vnitřní předpisy
Stáhnout zde
›
Domácí řád DOZP
Název dokumentu › Domácí_rád_DOZP.pdf /
Velikost: 217.6 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Směrnice úhrady DOZP, DPS
Název dokumentu › Směrnice_úhrady_1_2023_DOZP_DPS.pdf /
Velikost: 163.8 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Hlavní zásady pro odhlašování stravy, dokument
Název dokumentu › Příloha č.2_sm_1_2023.pdf /
Velikost: 89.2 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Domácí řád v alternativní komunikaci
Název dokumentu › domácí řád v alternativní komunikaci.pdf /
Velikost: 1.4 MB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Smlouva o poskytnutí sociální služby DOZP
Název dokumentu › Smlouva_DOZP.pdf /
Velikost: 191.5 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Vzor přehledu úhrad DOZP
Název dokumentu › Příloha č.3_sm_1_2023_úhradník.pdf /
Velikost: 102.3 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Sazby úhrad za sjednané služby v roce 2023
Název dokumentu › Příloha č.1_sm_1_2023_výše_sazeb.pdf /
Velikost: 103.1 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Směrnice úhrady DOZP DPS
Název dokumentu › Směrnice_úhrady_1_2023_DOZP_DPS.pdf /
Velikost: 163.8 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.