Stáhnout zde
›
Směrnice_úhrady_1_2023_DOZP_DPS
Název dokumentu › Směrnice_úhrady_1_2023_DOZP_DPS.pdf /
Velikost: 163.8 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Sazby úhrad za sjednané služby v roce 2023
Název dokumentu › Směrnice_úhrady_1_2023_DPS.pdf /
Velikost: 163.8 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Vzor přehledu úhrad DPS
Název dokumentu › Příloha č.3_sm_1_2023_úhradník.pdf /
Velikost: 102.3 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Smlouva o poskytnutí sociální služby DPS
Název dokumentu › Smlouva_DpS_finál.pdf /
Velikost: 189.4 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Hlavní zásady pro odhlašování stravy
Název dokumentu › Příloha č.2_sm_1_2023.pdf /
Velikost: 89.2 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Sazby úhrad za sjednané služby v roce 2023
Název dokumentu › Směrnice_úhrady_1_2023_DOZP_DPS.pdf /
Velikost: 163.8 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Stáhnout zde
›
Vstupní dotazník k přijetí klienta DPS
Název dokumentu › Vstupní_dotazník_DpS.pdf /
Velikost: 108.6 kB
Textový soubor typu pdf.
Tento soubor lze zobrazit v prohlížečí Acrobat Reader.
Co udělat, máte-li zájem stát se naším klientem?
- Kontaktujte sociální pracovnici nebo ředitele Domova – osobně, telefonicky, e-mailem nebo písemně na níže uvedené adrese.
- Již při tomto prvním kontaktu nám sdělíte některé základní informace: Vaše jméno, věk, bydliště, telefonický nebo jiný kontakt, míru podpory a důvody pro poskytování sociální služby.
- Zodpovíme Vaše dotazy o sociální službě v Domově a zároveň Vám nabídneme informace o poskytovaných terénních a ambulantních službách v místě Vašeho bydliště.
- Domluvíme se na společném termínu, kdy byste nás mohl(a) navštívit v našem zařízení.
- Můžeme se dohodnout na předání formuláře Žádost o poskytování sociální služby, jejíž součástí je Vyjádření lékaře o Vašem zdravotním stavu nebo si oba uvedené formuláře můžete stáhnout z těchto webových stránek.
- Při návštěvě si zařízení prohlédnete, získáte podrobnější informace o naší službě a my se dozvíme více o Vašich potřebách.
- V případě, že zájem o naší službu z Vaší strany trvá a spadáte do cílové skupiny Domova, domluvíme se na návštěvě ve Vašem bydlišti, kde provedeme sociální šetření.
- Dle domluvy můžeme nejprve přijet na sociální šetření a poté nás teprve navštívíte vy. Cílem šetření je posoudit v přirozeném prostředí Vaši míru závislosti na pomoci jiné fyzické osoby, seznámit se s Vaším domácím prostředím, Vašimi potřebami a zvyklostmi, lépe poznat život, který jste doposud vedl(a). Snáze pak můžeme porozumět Vašim představám, nárokům a očekáváním.
- Vaši žádost o poskytování sociálních služeb následně posoudíme z hlediska individuální vhodnosti poskytovaných služeb pro Vaši osobu i s hlediska výše uvedeného upozornění. Poté budete obratem ředitelem Domova písemně informován(a), zda jste do zařízení přijat(a). Při nepřijetí , Vám budou veškeré písemnosti vráceny .
- Odmítnutí žadatele o službu je řešeno vnitřním předpisem Pravidla pro odmítnutí zájemce o službu.
Kontakt na vedoucí Domova pro seniory
- Zuzana Vlčková, Dis vedoucí DPS 601 132 456, 354 224 223, email: zvlckova@domov-marianska.cz
Kontakt na sociální pracovnice Domova
- Irma Vlčková, Dis tel.: 354 224 207 nebo 730 524 749, e-mail: vlckova@domov-marianska.cz
Kontakt na ředitele Domova
- Ing. Pavel Novák tel.: 354 224 250 nebo 731 449 310, e-mail: domov.marianska@domov-marianska.cz
Veřejný závazek Domova pro seniory
Vize
Domov pro seniory v Mariánské je založen pro pomoc veřejnosti jako profesionální služba pro seniory a jejich blízké, respektující potřeby a individualitu seniorů.
Poslání
Jsme novým domovem pro lidi, kterým stáří již nedovolí žít ve svém domácím prostředí a kteří nemohou a nechtějí být svým blízkým na obtíž. Kolektiv profesionálních pracovníků a odborníků pomáhá těmto lidem zachovat si svůj dosavadní životní styl, žít plnohodnotně a důstojně v době snížené soběstačnosti.
Dlouhodobé cíle
- zlepšení prostředí domova
- vzdělávání pracovníků přímé péče v konceptu smyslové aktivizace, bazální stimulace klientů a metodě validace a zavádění těchto metod do poskytované péče klientům
- rozvoj individualizace služby pro klienty
- zlepšení informovanosti veřejnosti o poskytovaných službách,
Krátkodobé cíle
- revize způsobu poskytování služeb, metodických postupů a vnitřních dokumentů zařízení dle přijatých principů domova
- zajištění spolupráce s dobrovolníky
- oslovení sponzorů
Principy služby a poskytovatele
Principy organizace vyjadřují hodnoty společné celému pracovnímu týmu při práci s klienty a jsou součástí kultury poskytovatele.
Principy služby
- Poskytujeme služby klientům tak, aby vždy byla zachována jejich práva a lidská důstojnost.
- Podporujeme klienty v možnosti dovybavit si pokoj vlastním nábytkem a osobními věcmi.
- Vážíme si zkušeností a moudrosti našich klientů a vytváříme podmínky, jak jimi obohatit naši společnost.
- Nepřizpůsobujeme naše klienty službám, které poskytujeme, ale naopak se snažíme nabízené služby přizpůsobit jejich potřebám.
- Myslíme na společenské vyžití našich klientů a podporujeme jejich potřebu sounáležitosti a vzájemného sdílení.
- Při práci s klienty uplatňujeme metody bazální stimulace, smyslové aktivizace a validace.
- Klienty podporujeme v zachování přirozených rodinných a přátelských vazeb.
- Dokážeme podpořit klienty v jejich samostatném rozhodování a naplňování jejich individuálních přání.
- Činíme kroky k omezení předsudků a negativního hodnocení našich klientů ze strany veřejnosti.
Zásady poskytování sociální služby
- Při práci odkládáme svoje vlastní názory, hodnoty a předsudky.
- Jsme empatičtí – umíme se vcítit, rozumíme emocím a motivům druhého člověka.
- Služby vždy poskytujeme v zájmu klientů a postupujeme podle písemně definovaných vnitřních směrnic a pokynů pro službu.
- Etický kodex pracovníků dodržují všichni pracovníci domova.
- Personál respektuje vůli, důstojnost, soukromí, diskrétnost a další práva klientů.
- Personál jedná s klientem s respektem ke všem jeho lidským právům.
- Pokud hovoříme s třetí osobou v přítomnosti klienta, mluvíme také na klienta. Nechováme se jako by nebyl přítomen. v rámci možností dodržujeme tradice a zvyky klientů.
- Vytváříme vzájemnou důvěru mezi personálem a klienty.
- Před vstupem na pokoj vždy zaklepeme, bez ohledu na to, zda klient zvládne odpovědět.
- Používáme pro klienta přirozený jazyk bez odborných terminologií. Nepoužíváme direktivní tón.
- Informace klientům podáváme včas a srozumitelným způsobem.
- Slovně komentujeme vše, co budeme dělat nebo co právě s klientem děláme.
- Umíme se pružně přizpůsobit potřebám klientů a hledat cesty k jejich naplnění.
- Klientům poskytujeme dostatek času na jednotlivé činnosti. Nespěcháme.
- Klienti žijí svým způsobem života, který by se měl v co největší míře blížit způsobu života jejich vrstevníků v domácím prostředí.
- Klienti sami rozhodují o době vstávání a ukládání se ke spánku, době koupání, apod.
- Klienti jednají na základě vlastního rozhodnutí, sami rozhodují, které služby jsou pro ně důležité.
Etické zásady a pravidla pro ochranu práv klientů před předsudky a negativním hodnocením
Etické zásady práce a pravidla pro ochranu práv klientů před předsudky a negativním hodnocením jsou stanoveny v Etickém kodexu zaměstnance.
Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením
· Společnost je informována o poskytování služby v rámci webových stránek a článků v tisku.
· Domov v rámci nabízené služby zprostředkuje uživatelům kontakt se společenským prostředím.
· V Domově vytváříme podmínky k propojení klientů Domova s běžným společenským prostředím v rámci společenských, kulturních a aktivizačních činností.
· Každoročně pořádáme Dny otevřených dveří.
· Spolupracujeme s institucemi a jednotlivci. Podporujeme naše uživatele hlavně v hledání si přátel ve vrstevnické skupině obyvatel, respektujeme ale jejich výběr a preference. Dobrovolníky především z řad studentů využíváme také při konání velkých kulturních akcí, které pořádáme.
· Snažíme se o posílení pozitivního přístupu veřejnosti k osobám, kterým jsou sociální služby poskytovány.
· Snažíme se vytvářet pozitivní náhled na uživatele služby - podporujeme ho v hledání jeho silných stránek (posílení role, pozitivní komunikace, neznačkování uživatele psychologickou či zdravotní diagnózou).
· Snažíme se o prevenci vytváření přehnaného soucitu a představy závislosti uživateli na poskytované sociální službě.
· Snažíme se o zamezení vzniku předsudků a stigmatizace u uživatelů (např. nevhodné, špinavé oblečení, účes aj..).
· Každého uživatele respektujeme včetně jeho odlišností a zvláštností.
· Uživatele neoslovujeme familiárně, v žádném případě ani vulgárně, pokud uživatel bude vyžadovat nějaké specifické oslovování, vyhovíme mu, popř. se s ním dohodneme.
· Klademe důraz na vhodný způsob vyjadřování, volbu slov a způsob jednání, chování a vystupování v sociální sféře.
· Zajišťujeme, aby se uživatelé ohroženi sociálním vyloučením zapojovali do běžného života.
· Pracovníci zachovávají mlčenlivost o uživatelích, kromě informací, které Domov zveřejňuje.
Motto: Stáří je zatím jediný možný způsob, jak se dožít vysokého věku. Projevovat úctu ke stáří znamená jej především respektovat.
Domov pro seniory
Okruh osob, kterým je služba určena
- Senioři (služba je určena dospělým osobám od 60 let a dále seniorům od 65 let věku. Jedná se o osoby, jejichž stav odpovídá těžké nebo úplné závislosti na pomoci jiné fyzické osoby při zajištění péče o vlastní osobu a při zajištění soběstačnosti, vymezené zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů).
Věková struktura cílové skupiny:
- dospělí (od 60 let) mladší senioři (65 – 80 let) starší senioři (nad 80 let)
Kapacita činí 30 lůžek.
Z toho jsou 2 lůžka vyčleněné k okamžitému přijetí zájemce o službu pro osoby z okruhu osob, kterým je sociální služba určena (totožná cílová skupina). Lůžka jsou využívána v případě, kdy je nutno zajistit bezodkladnou péči v krizové situaci (např. propuštění osoby ze zdravotnického zařízení bez zajištění další péče, zajištění péče v souvislosti s výkonem povinnosti obecního úřadu obce s rozšířenou působností dle ustanovení § 92 písm. a) a krajského úřadu dle ustanovení § 93 písm. a) zákona o sociálních službách; přechodné zhoršení zdravotního stavu pečující osoby, dlouhodobá hospitalizace pečující osoby, úmrtí pečující osoby, neschopnost pečující osoby nadále zvládat poskytování péče v domácím prostředí ohrožující zdravotní stav zájemce).
Délka přechodného pobytu zpravidla nepřesahuje dobu 3 měsíců.
Identifikátor služby: 6306854